Google yaptığı açıklamada aylık 2 milyardan fazla oturum açmış kullanıcının YouTube Shorts izlediğini ve bu sayede TikTok ve Instagram Reels üzere rakiplerine karşı avantaj sağladığını belirtti.
Bu sayı ile bir arada geçtiğimiz yıl YouTube Shorts izleyen aylık 1,5 milyar kullanıcı sayısı 2 milyara ulaştı.
YOUTUBE YÜZDE 4’LÜK BÜYÜME KAYDETTİ
Google, 2023 yılının 2. çeyreğine ait sonuçlarında YouTube’un reklamlardan 7,67 milyar dolar gelir elde ederek analist varsayımlarını aştığını ve bir evvelki yıla nazaran %4’lük bir büyüme kaydettiğini açıkladı.
ATLANAMAYAN 30 SANİYELİK REKLAMLAR GELİYOR
Şirket ayrıyeten premium reklam teklifi ile YouTube Select’e 30 saniyelik atlanamayan reklamlar getiriyor.
Şirket, reklamların yanı sıra YouTube üzerinden birden fazla teklife odaklanıyor. Sonbaharda yayınlanacak olan NFL Pazar Bileti aboneliği için ön satışlar sunmaya başladı.
Platform, geçen yıl YouTube Premium ve Music’te 80 milyon fiyatlı kullanıcısı olduğunu duyurmuş, lakin 2023 çıkar daveti sırasında bu sayıya ait bir güncelleme yapmamıştı.
BİREYSEL PREMIUM PLANININ FİYATI ARTIRILDI
Geçtiğimiz hafta YouTube, ABD’de ferdi premium planın fiyatını 2 dolar, Müzik planının fiyatını ise 1 dolar artırdı.